Obsługa pacjentów następuje w poszczególnych komórkach organizacyjnych w wyznaczonych godzinach. O sposobie załatwiania spraw informują poszczególne Rejestracje oraz Sekretariat Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy, zlokalizowany przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 61/67 (tel./fax 56 658-16-18).
Załatwianie spraw administracyjnych następuje zgodnie z ustawą o zakładach opieki zdrowotnej oraz zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego. Zasady postępowania administracyjnego określa i reguluje Instrukcja Kancelaryjna WOMP oraz Instrukcja Archiwalna.
Całą korespondencję przyjmuje Sekretariat WOMP i rejestruje w dzienniku kancelaryjnym. Następnie, według dyspozycji Dyrektora, przekazuje poszczególnym stanowiskom, komórkom bądź jednostkom organizacyjnym.
Za terminowe załatwianie spraw odpowiedzialni są poszczególni kierownicy oraz pracownicy, według swoich zakresów czynności.