od: 2011-01-03
suma odsłon: 623375
ostatnia edycja treści:
2024-04-10 09:33:02
Dziennik zmian - archiwalna wersja artykułu
Instrukcja obsługi
data akcji: 2011-02-22 11:51:22
wykonał: Adam Nowak
typ akcji: Edycja akapitu artykułu

Biuletyn Informacji Publicznej (w skrócie BIP) to serwis internetowy przeznaczony do powszechnego udostępniania informacji publicznej w postaci zunifikowanego systemu stron internetowych.

Ekran, na którym prezentowane są treści zawarte w Biuletynie, został podzielony na następujące cztery obszary:

  1. Nagłówek ekranu zawierający logo BIP oraz narzędzie do wyszukiwania

  2. Pionowe menu umieszczone z lewej strony ekranu

  3. Główne okno ekranu umieszczone z prawej strony menu

  4. Stopkę zawierającą informacje o dacie ostatniej aktualizacji oraz łącznej liczbie odsłon wszystkich podstron Biuletynu.

W celu łatwego odszukania potrzebnych informacji po lewej stronie ekranu umieszczone zostało menu podzielone na grupy tematyczne. Wybranie dowolnej pozycji tego menu następuje poprzez jednokrotne kliknięcie lewym klawiszem myszki. Wybrana pozycja menu zostaje podświetlona kolorem błękitnym, a odpowiadająca jej informacja pojawia się w głównym oknie, z prawej strony menu.

Dodatkowo Biuletyn został wyposażony w moduł przeszukiwania, ułatwiający odnalezienie dowolnego słowa lub frazy w opublikowanych tekstach. W celu dotarcia do dokumentów zawierających szukane słowo należy wpisać je w puste pole umieszczone pod menu, a następnie kliknąć myszką na znajdujący się po prawej stronie tego pola przycisk z napisem 'Szukaj'.

Rezultaty wyszukiwania prezentowane są w głównym oknie, po prawej stronie menu, w postaci listy tytułów dokumentów zawierających poszukiwane słowo lub frazę. Przeglądanie treści wyszukanych dokumentów możliwe jest po kliknięciu na tytuł wybranego dokumentu. Powrót do listy rezultatów wyszukiwania następuje po kliknięciu na napis 'Wróć do wyników wyszukiwania' umieszczony po lewej stronie, w górnej części głównego okna ekranu.

W Biuletynie Informacji Publicznej mogą być prezentowane dwa główne rodzaje dokumentów: teksty samodzielne oraz listy powiązanych tematycznie aktualności tworzących jeden wątek.

Każdy publikowany w biuletynie tekst jest automatycznie uzupełniany dodatkowymi informacjami określającymi:

  1. Autora tekstu

  2. Osobę, która tekst opublikowała

  3. Datę opracowania tekstu

  4. Datę i godzinę pierwszej publikacji

  5. Datę i godzinę ostatniej modyfikacji

  6. Liczbę odsłon dokumentu od dnia pierwszej publikacji

Te dodatkowe informacje wyświetlane są w dolnej części głównego okna ekranu, pod właściwym tekstem publikowanego dokumentu.

Treść prezentowana na ekranie może zostać wydrukowana na drukarce podłączonej do komputera, na którym przeglądany jest BIP. W celu sporządzenia wydruku wystarczy kliknąć na ikonę drukarki umieszczoną pod prezentowanym tekstem, z prawej strony głównego okna. Po jej kliknięciu na ekranie zostanie wyświetlone nowe okno, zawierające tekst przygotowany do druku. W stopce drukowanego tekstu automatycznie zostanie umieszczona data sporządzenia wydruku.

utworzono: 2011-01-19 10:14 przez: Krystyna Kurkowska
wyedytowano: 2011-02-22 11:50 przez: Adam Nowak 
informację wytworzył 2011-01-19 Piotr Szarszewski
ilość odsłon podstrony: 11
Aktualna wersjaRepozytorium artykułu
Copyright © 2024 WOMP Toruń